Artikelarkiv

22.04.2016 20:58
Nu är det vår men värmen vill inte infinna sig riktigt men den kommer. Det är lugnt på hundfronten förutom att det är löp. Vi har nu äntligen fått till en parning och det är lilla söta Hottie. Pappan till de kommande valparna? Den karamellen suger vi på ett ett tag till.
03.02.2016 20:29
Det är ett tag sedan jag skrev något lte svårt att hinna med ibland. Det har väl inte hänt så jätte mycket det går sin gilla gång. Hundarna mår bra även gamle Jim han pinnar på 15 år ocIh 6 månader har han fyllt. Lilla Izolde har fyllt 2 år ska börja att ställa ut henne i vår. Hon är inte utställd...
20.12.2015 21:18
Det har varit två utställningar sedan jag skrev sist. Växjö vid allhelgona helgen Brunis blev bästa veteran och Polly fjärde bästa tik. Den 12 December var vi i Stockholm på hundmässan Toblerone  blev Nordisk Veteran Vinnare jippi hurra för honom han fyllde 10 år sedan på måndagen.
20.12.2015 20:48
Idag har vi varit i skogen och huggt julgranen,, Hottie, Polly och Skrållan var med.
02.10.2015 16:24
Det var ett tag sen sist det som hänt är bland annat detta. Vi var i Ronneby på utställning det är alltid andra helgen i Augusti. Den som det gick bäst för var Cornelia som blev bästa tik och BIM. Efter detta så blev det dags att åka till Bornholm på tvådagars utställning. Det var första gången vi...
01.10.2015 21:19
Vi har fått en ny champion, DKUCH Champex´s Benjamin.
12.07.2015 10:20
Sommarens största svenska hundevenemang är nu över. På Torsdagen efter att våra två hundvakter installerat sig åkte vi mot Tvååker i Halland. Vädret kunde varit bättre från Växjö och tills ett par mil från Tvååker regnade det och värme på jag frös. Det är nog första gånget det behövts värme i Juli...
12.07.2015 09:55
Dubbelutställningen i Tvååker är nu avklarad. På Fredagen blev Cornelia bästa tik och BIM. Lördagen blev Eddie bästa hane och BIM. 
08.06.2015 22:30
Den 3;dje Juni hade vi en stor dag här hos oss vår tik Champex´s Isa-Dora fyllde 16 år. Tror nästan att hon är Sveriges äldsta mittel. Den 2 Juni fyllde Lill Mimmi och Benjamin 7 år och Sveriges Nationaldag den 6 Juni fyllde Cornelia 7 år. Denna dag var vi i Norrköping på ut- ställning Eddie blev...
08.06.2015 22:26
Den 6 Juni Sveriges nationaldag var vi i Norrköping på utställning Eddie blev bäst i rasen. Cornelia 2a bästa tik så nära att det blev ett Bim också.
Objekt: 11 - 20 av 61
<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Kontakt

Kennel-champex-s www.mittelspitz.se, www.champex.se, www.mittelliv.se 0499/41072 0499/44770 barbro@champex.se